8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه
نوشته شده توسط : آدراپانا

 

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

در مطالب قبلی 8 تا از بهترین مراکز خرید مسکو را نام بردیم. بعد از شهر مسکو، سن پترزبورگ از مهم ترین و بزرگترین شهرهای روسیه است. از آنجایی که تورهای روسیه به صورت ترکیبی برگزار می شوند، بد نیست با 8 مرکز خرید معروف سنت پترزبورگ هم آشنا شوید. در ادامه با آدراپانا همراه باشید.


مطالب مرتبط: بهترین مرکز خرید مسکو؛ گوم


مرکز خرید المپیک پلازا Olympic Plaza

یکی از مراکز خرید معروف در شهر سن پترزبورگ المپیک پلازا می باشد که برای بسیاری از ساکنین شهر سن پترزبورگ نامی آشنا دارد و از جمله مراکز خرید و خدماتی ترکیبی به شمار می رود. بسیاری از مردم این شهر برای خریدهای روزانه به این مرکز مراجعه می کنند. این مرکز خرید که دارای ساختمانی با معماری مدرن با مساحتی در حدود ۱۳ هزار متر مربع است در سال ۲۰۱۰ توسط یک تیم معماری قوی در سن پترزبورگ طراحی و ساخته شد و مورد توجه بسیاری از اهالی شهر سن پترزبورگ قرار گرفت.

ساخت این مرکز خرید در بخش تاریخی شهر سن پترزبورگ به نوعی گذر از خط قرمز ساخت و سازهای شهری بود و مورد شکایت قرار گرفت، اما در هر حال مرکز خرید چند منظوره تأسیس شد و امروزه مشتریان بسیاری برای خرید به مرکز مراجعه می کنند.

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

در المپیک پلازا یک مرکز صدور ویزای فنلاند قرار دارد که می توان از آن مرکز برای دریافت ویزای شنگن فنلاند اقدام کرد، همچنین باشگاه تناسب اندام (Olymp) که ارائه دهنده خدمات به ورزشکاران رشته بدن ‌سازی در این محدوده از شهر سن پترزبورگ می باشد در این ساختمان وجود دارد، در بخش های فروشگاهی نیز انواع پوشاک، کیف، کفش و لوازم جانبی با مد روز دنیا در اختیار مشتریان قرار داده می شود، همچنین مشتریان می توانند مواد غذایی خود را نیز از طریق سوپرمارکت های موجود در این مرکز که در تمام ساعات روز باز هستند خریداری کنند و یا اینکه برای صرف یک وعده غذا یا نوشیدنی ساعاتی را در یکی از رستوران ها یا کافی شاپ های المپیک پلازا با دوستان و خانواده بگذرانند و از خدماتی دیگری همچون وای فای رایگان نیز بهره ‌مند شوند.

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

مرکز خرید تی سی نوسکی Tc Nevsky

مرکز خرید Tc Nevsky Center یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در قلب سنت پترزبورگ است. این ساختمان در مرکز تاریخی شهر، در تقاطع نوسکی، خیابان روابط عمومی در مقابل ایستگاه راه آهن  و ایستگاه مترو مایاکوسکایا قرار دارد. کل مساحت زمین این مرکز ۱۰۳۰۰۰ متر مربع و بخش فروشگاه های آن ۱۹۰۰۰ متر مربع می باشد.

این ساختمان در سال ۲۰۱۰ مورد بهره برداری قرار گرفت و دارای ۱۰۰ فروشگاه متنوع می باشد که بخش عمده ای از آن ها را برند های مشهور مواد غذایی تشکیل داده اند. ساختمان Tc Nevsky دارای پنج طبقه است که بخش زیر زمین آن پارکینگ محسوب می شوند و طبقه هایی میانی آن مرکز خرید که می باشد که شامل فروشگاه های متعدد می شود و طبقه ی بلا نیز مملو از کافه ها و رستوران ها است که مکانی مناسب برای قرارهای دوستانه و تجاری به شمار می رود.

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

مرکز خریداپراکسین دوور Apraksin Dvor

مرکز خرید اپراکسین دوور Apraksin Dvor که به روسی Apraxin Dvor خوانده می شود، یک بازار زیبا و بزرگ در شهر سنت پترزبورگ است. Wilkinson Eyre معماراصلی و طراح این بازار است که طرح او در بین ده ها طرح دیگر رای مورد نظر را برای پروژه ی ساخت Apraksin Dvor به دست آورد. این بازار شامل دو ساختمان و خیابان ما بین آن ها است که توسط سقفی شیشه ای پوشانده می شود و علاوه بر فروشگاه های خرده فروشی، دارای مکان های تفریحی و سرگرمی بسیاری نیز می باشد.

یکی از مواردی که باعث شده این بازار محبوبیت به سزایی داشته باشد، قرار داشتن آن بر روی پل رودخانه ی Fontanka است که جلوه ی زیبا و منحص به فردی را به آن بخشیده است. همه ی محصولات در بازار Apraksin Dvor با قیمتی مناسب تر از مکان های دیگر مسکو ارائه می شوند و شاید همین امر نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت این بازار باشد.

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

مرکز خرید استوک من Stockmann

در شهر سن پترزبورگ که یکی از قطب های گردشگری روسیه به شمار می رود مراکز خرید معروف بسیاری وجود دارد، یکی از این مراکز معروف استوک من می باشد که در مرکز شهر سن پترزبورگ قرار گرفته و دارای موقعیت مکانی مناسب برای دسترسی عموم مردم می باشد. در نزدیکی این مرکز خرید ایستگاه مترو Ploshchad Vosstaniya قرار دارد که بخشی از مشکلات رفت و آمد را برطرف می کند.

مرکز خرید استوک من دارای پارکینگ اختصاصی می باشد که در بخش زیر زمین ساختمان آن قرار گرفته، این پارکینگ علاوه بر این که برای مشتریان این مرکز خرید مورد استفاده قرار می گیرد، برخی اوقات به عنوان پارکینگ عمومی و محلی این منطقه نیز از آن استفاده می شود.

مرکز خرید استوک من از نظر ابعادی کوچکتر از بسیاری دیگر از مراکز خرید شهر سن پترزبورگ است، اما مجموعه مغازه های موجود در این مرکز خرید ارئه دهنده محصولات متنوع بسیاری می باشند که شامل: پوشاک، کیف، کفش و غیره برای آقایان و خانم ها و کودکان، در برند های مختلف است و دارای تنوع بالا برای سلیقه های مختلف با قیمت مناسب نسبت برخی دیگر از فروشگاه ها هم سطح خود می باشد، همچنین در این مرکز فروشگاه های لوازم خانگی و لوازم آرایشی با تنوع محصول بالا وجود دارد که در برخی از این مغازه ها جهت جذب مشتری بیشتر قرعه کشی هایی نیز در طول سال انجام می شود.

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

مرکز خرید گالریا Galeria

یکی از مراکز خرید معروف در شهر سن پترزبورگ (گالریا) می باشد که سالانه مشتریان بسیاری از ساکنین شهر سن پترزبورگ و همچنین گردشگرانی که به این شهر سفر کرده اند را به خود جذب می کند، درهای این مرکز خرید در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۰ به روی عموم مردم گشوده شد؛ مرکز خرید گالریا در مسیری که به سمت شهر نوسکی می رود قرارگرفته است.

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

مرکز خرید گالریا در پنج طبقه ساخته شده که در مجموع دارای ۳۰۰ مغازه، ۲۸ رستوران و کافه و ۱۰ سینما و همچنین دارای پارکینگ زیر زمینی با ظرفیت ۱۲۰۰ اتومبیل برای مشتریانی که با وسیله نقلیه خود به این مرکز خرید مراجعه می کنند می باشد.

از مجموع ۳۰۰ مغازه موجود دراین مرکز خرید، برخی شامل شعبه هایی از برند های برتر دنیا می باشد که انواع محصولات خود از جمله پوشاک، کیف و کفش و غیره را با توجه مد روز دنیا در اختیار مشتریان قرار می دهند که این محصولات با توجه به تنوع و کیفیتی که دارند به عنوان سوغاتی و هدیه انتخاب مناسبی هستند.

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

فروشگاه بزرگ او پُنت قوژ (روی پل سرخ) Au Pont Rouge

این فروشگاه در سال ۱۹۰۶ در شهر سنت پترزبورگ توسط طراحی به نام  Konstantin de Rocherort  طراحی و ساخته و در سال ۱۹۰۷ به عنوان یک فروشگاه در سطح جهانی افتتاح شد. این فروشگاه متعلق به یک نجیب زاده اروپایی به نام Stefan Esders بود که در کنار پل قرمز و رودخانه ویکا قرار دارد. این فروشگاه با ورودی پر زرق و برق، گنبد و پله های پیچ در پیچ بسیار خیره کننده می باشد.

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

8 تا از بهترین مراکز خرید سن پترزبورگ؛ روسیه

در سال ۱۹۱۹ درب این فروشگاه برای همیشه به روی مشتریان بسته شد و آنجا به یک کارگاه دوزندگی تبدیل گشت. در سال ۱۹۳۰ گنبد این فروشگاه تخریب شد و پس از آن از این ساختمان به عنوان یک گالری، دفاتر شرکت های بین الملی و هم اکنون به عنوان فروشگاه او پونت استفاده می شود؛ به همین دلیل از این ساختمان به عنوان یکی از نماد های فرهنگی مترقی و مرکز مد سنت پترزبورگ از آن زمان تا کنون نام برده می شود.

هم اکنون پس از گذشت ۱۱۱ سال، این فروشگاه شکوه و جایگاه قبلی خود را باز یافته و به مقصدی برای افراد خلاق و هنرمند سنت پترزبورگ همانند معماری به نام Lifschutz Davidson Sandilands تبدیل شده ا





:: بازدید از این مطلب : 562
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 تير 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: