راهنمای سفر به لنکاوی
نوشته شده توسط : آدراپانا

راهنمای سفر به لنکاوی

مالزی سرزمین آفتاب و جنگل و آب و هوای شرجی است و لنکاوی نماینده تمام عیار این شرایط است. لنکاوی بهشتی در جنوب شرقی آسیا است و بسیاری از کسانی را که اولین بار به این محل سفر کرده‌اند شگفت زده می‌کند. بی دلیل نیست که در سال 2007 توانست عنوان World Geopark را از یونسکو دریافت کند. اگر قصد سفر به این شهر را دارید در ادامه با آدراپانا همراه باشید.


مطالب مرتبط: راهنمای سفر به کوالالامپور


لنکاوی مجمع الجزایری در سواحل شمال غربی مالزی و متشکل از ۹۹ جزیره است که زیباترین جاذبه های اکوتوریستی را در میان جزایر مالزی داراست. اولین ژئوپارک مالزی در لنکاوی تاسیس شده و بسیاری از نقاطش در حفاظت سازمان یونسکو می باشد. همچنین یکی از زیباترین و شگفت انگیز ترین پل های معلق جهان به نام اسکای بری (SKY BRIDGE) در این جزیره وجود دارد که با دو خط تلکابین به طول حدود ۹۲۰ متر می توان به آن رسید و در تله کابین شاهد مناظر بسیار حیرت انگیزی خواهید بود. این جزایر به دلیل قرار گرفتن در منطقه ای استوایی، از لحاظ پوشش گیاهی و سواحل بی نظیر است.

 

لنکاوی خیلی بزرگ نیست و دارای آبهای گرم، سواحلی پوشیده از شن سفید و غذاهای خوشمزه است و برای گذراندن یک هفته تعطیلات مناسب می باشد. البته گاهی برای تجربه ی همه ی امکانات این جزیره 6 روز کافی نیست و باید بیشتر اقامت داشته باشید.

سواحل پر زرق و برق، جنگل های بارانی، آبشارها، صخره های عجیب و غریب و جنگل هایی با طیف گسترده ای از حیات وحش تنها چند جاذبه ی گردشگری لنکاوی هستند.

اطلاعات ضروری

زبان رسمی مالایی
واحد پول رینگیت
نوع برق شهری ۲۴۰ ولت و ۵۰ هرتز است.(type G)
کد کشور +۶۰
اختلاف ساعت با تهران ۴ ساعت و نیم از تهران جلوتر است.
شماره‌های اضطراری
  • پلیس و آمبولانس: ۹۹۹
  • آتش‌نشانی و امداد و نجات ۹۹۴
فرودگاه‌های بین‌المللی فرودگاه بین المللی لنکاوی

آب و هوای لنکاوی

آب و هوای لنکاوی در تمام طول سال، گرم و مرطوب، همراه با بارش های پراکنده و آسمان ابری است، که خوشبختانه هرگز خیلی شدید نیست.

با توجه به اینکه لنکاوی در نزدیکی خط استوا واقع شده است، از یک طبیعت استوایی و همچنین دریای نسبتا آرام آندامان در تمام طول سال برخوردار است. با توجه به اینکه آب و هوای لنکاوی پایدار و ثابت است، مردم محلی و مسافران، در هر زمانی از سال می توانند از جزیره گرمسیری لنکاوی بازدید کنند.

 

بین ماه های نوامبر و آوریل، آب و هوای لنکاوی دارای تعادل خوبی بین آفتاب و بارش های سبک باران دارد و در نتیجه بهترین زمان برای داشتن یک تعطیلات خوب می باشد. دمای در طول روز نسبتا ثابت است و بین 30 تا 35 درجه سانتی گراد تغییر می کند و در شب نیز، دمای هوا بین 28 تا 29 درجه سانتی گراد است.

اینطور گفته می شود که گردشگران می توانند تا بعد از ظهر انتظار آفتابی پایدار و در شب، آسمانی صاف را داشته باشند. همچنین آب و هوای لنکاوی دارای سطح نسبتا بالای رطوبت است، به طوری که اغلب دیده می شود که مردم محلی و گردشگران، در طول بعد از ظهر های سوزان، در پانتای سنانگ و پانتای تنگاه به استراحت می پردازند. این جزیره به دلیل موقعیت غواصی عالی و سرگرمی های پرهیجان آبی مانند جت اسکی، پاراسیلینگ، در این زمان از سال بسیار پرطرفدار و محبوب است.

 

با توجه به گرمسیری بودن لنکاوی، بین ماه های سپتامبر و اکتبر به دلیل بادهای موسمی، بارش های شدید را در این شهر می توان تجربه کرد. با وجود آنکه گاهی اوقات بارش ها همراه با رعد و برق های شدید هستند، آب و هوای لنکاوی را معمولا خیلی تحت تاثیر قرار نمی دهند. بنابراین، دریا در اطراف لنکاوی در مقایسه با دیگر مقصدهای توریستی در سواحل شرق، نسبتا آرام است. در طول فصل بارانی نیز، بازدید کنندگان زیادی به منظور لذت بردن از فعالیت هایی مانند خرید کالاهای معاف از گمرک و بهره گیری از ماساژ در مراکز متعدد آبگرم در جزیره به لنکاوی سفر می کنند.

 

به طور میانگین گرم ترین ماه در لنکاوی فوریه (بهمن تا اسفند) و سردترین ماه جولای (تیر تا مرداد) است. اکتبر (مهر تا آبان) مرطوب ترین ماه سال در لنکاوی است، اگر از باران بیزار هستید، برای ماه اکتبر تور لنکاوی رزرو نکنید. نوامبر (آبان تا آذر) خشک ترین ماه سال در شهر لنکاوی مالزی است. به طور کلی بهترین ماه برای سفر و لذت بردن از ساحل و شنا کردن ماه آوریل است. بیشتر باران ها در ماه های جولای، آگوست و سپتامبر اتفاق می افتد. خشکی هوا در ماهای ژانویه، فوریه، مارس، آوریل، مه، اکتبر، نوامبر و دسامبر دیده می شود. به طور میانگین گرم ترین ماه فوریه و سردترین جولای است. اکتبر مرطوب ترین ماه سال در لنکاوی است، اگر از باران بیزارید، این ماه سال به لنکاوی نروید. نوامبر خشک ترین ماه سال در لنکاوی است.

 

کجا اقامت کنیم؟

معمولا ترجیح اکثر ما این است که قبل از سفر، وضعیت اقامت مان را در آن شهر مشخص کنیم و از قبل هتلی را رزرو نماییم. در سفر به لنکاوی لازم نیست نگران اقامت تان باشید. همین که به لنکاوی رسیدید، می توانید بین هتل های ۵ ستاره، مسافرخانه های راحت و یا کلبه های ییلاقی آرام و بی سر و صدا یکی را برای اقامت خود انتخاب نمایید. اگر اقامت در هتل را ترجیح می دهید، هتل برجایا، هتل ساحلی مریتوس و هتل آندامان بهترین هتل های این جزیره هستند.

 

چه چیزی بخوریم؟

وضعیت خوراکی و مواد غذایی در این جزیره بسیار متنوع است و وعده های غذایی را می توانید از دکه ها، رستوران ها، ریزورت ها به صورت غذاهای سنتی مانند برنج پخته شده، نارگیل حلقه شده و موز تا غذاهای بین المللی چینی، بالی و آلمانی سفارش دهید.

غذا خوردن در مالزی تجربه ای لذت بخش است، چرا که ماهیت چند فرهنگی این کشور طیف وسیعی از آشپزی های محلی و شیوه های ابداعی غذا را به وجود آورده است. شما با تنوع چشمگیر مواد غذایی، دسرها و میوه هایی که روبرو هستید می توانید با توجه به ذائقه خود غذایی مناسب پیدا کنید. در واقع غذاهایی که در این جزیره نوش جان خواهید کرد، شامل غذاهای مالایی، چینی، هندی، اروپایی و تایلندی است و محبوب ترین رستوران های جزیره در شهرک کواه، سنانگ، سواحل تنگاه و کوک قرار گرفته اند. غذاهای این جزیره علاوه بر تنوع زیاد دارای قیمتی مناسب هستند که معروف ترین آن ها “چارکوای ‌تو” نام دارد که درواقع مخلوطی از نودل برنج با میوه‌های دریایی است.

 

لاکسا یا سوپ نودل و ناسی کاندار غذایی از ترکیب برنج با چند نوع خورش کاری است که هر جای جزیره که باشید، می توانید آن را پیدا کرده و نوش جان کنید. با این حال اگر ذایقه تان زیادی ایرانی است هیچ غذایی را به غذای ایرانی ترجیح نمی دهید، رستوران جزیره، رستوران علی بابا، رستوران ناب و رستوران تهران از رستوران های ایرانی موجود در نزدیکی مرکز شهر می باشند.

 

در این شهر یک سری رستوران زنجیره ای به نام ناندوز(Nandos) وجود دارد که مرغ های خوشمزه ای سرو می کند که به ذائقه ایرانی بسیار نزدیک بوده و می توانید آن ها را نیز امتحان نمایید. اگر هم دوست دارید غذاهای مالزی رو تست کنید بهتر است از محلی ها آدرس بگیرید چرا که  خود محلی‌ها اغلب به غذاخوری های خوبی می روند که برای توریست‌ها شناخته شده نیست. در ضمن فراموش نکنین که صرف غذا بیرون از هتل یا محل اقامت، قطعا ارزان تر خواهد بود. رستوران کاسا دل مار و رستوران پریویلج هم از بهترین رستوران های لنکاوی از نظر توریست ها می باشند.

 

سوغاتی های لنکاوی

این جزیره پس از برخورداری از آرامشی بی حد و حصر، برگ برنده دیگری هم دارد و آن مراکز خرید بدون عوارض گمرکی است که خود عاملی برای جذب توریست می باشد. اگه عاشق خرید هستید، جزیره لنکاوی می تواند جای مناسبی برایتان باشد. یکی از معروف ترین بازارهای لنکاوی، بازار Langkawi Night Market است که هم می توانید از غذاهای خوشمزه و ارزان قیمت آن و هم فروشگاه های پوشاک آن بهره ببرید. Cenang Mall و Langkawi Parade MegaMall نیز از مراکز خرید پرطرفدار لنکاوی به حساب می آیند. این جزیره، منطقه ای آزاد و معاف از هزینه های گمرک است و تنها کافی است حداقل ۴۸ ساعت از اقامت تان در آن گذشته باشد تا بتوانید از این مزایا استفاده کنید.

 

لوازمی که باید برای سفر به لنکاوی به همراه داشته باشید

به غیر از کلاه و کرم ضد آفتاب چیز خاصی نیاز ندارید. فروشگاه های زیادی در لنکاوی وجود دارند که اگر چیزی را فراموش کردید به همراه ببرید را می توانید در آنجا خریداری کنید. لوازم آرایشی و بهداشتی در مالزی بسیار ارزان هستند و ترجیحاً می توانید چنین وسایلی را مستقیم از فروشگاه ها خریداری کنید و از خانه نیاورید (به غیر از کرم های ضد آفتاب که بسیار گران قیمت هستند). لباس مناسب برای لنکاوی لباس های راحت و تابستانی هستند.





:: بازدید از این مطلب : 451
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: