آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ
نوشته شده توسط : آدراپانا

آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ

تصور کنید که جای شب و روز عوض شود، شب روشن باشد و روز تاریک! بله همچین چیزی غیر ممکن می باشد ولی در سن پترزبورگ روسیه چند روزی از سال شب ها تاریک نمی شود و به اصطلاح به آن پدیده ی شب های سپید می گویند. در ادامه با آدراپانا همراه باشید.


مطالب مرتبط: راهنمای سفر به سن پترزبورگ


به جرات می توان گفت که شهر سن پترزبورگ یکی از رمانتیک ترین و زیباترین شهرهای کشور روسیه می باشد. حتی مردم سن پترزبورگ هم جدا از زیبایی های این شهر دارای طبع خونگرم تری از دیگر شهرهای این کشور می باشند، شاید این امر به واسطه حضور چندین میلیونی گردشگران خارجی در شهر سن پترزبورگ می باشد. یکی از این زیبایی های شهر سن پترزبورگ شب های سفید می باشد که تعداد بی شماری از گردشگران تور روسیه را به این شهر می کشاند تا از نزدیک شاهد این واقعه ی بسیار جالب و منحصر به فرد باشند. این پدیده جالب به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر و قرار گرفتن در موقعیتی که به دلیل وسعت مدار عرضی، پدیده غروب خورشید اتفاق نمی افتد.

آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ

آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ

این پدیده تنها به سن پترزبورگ منحصر نیست، ولی این شبها تنها در نواحی شمالی جذابیت خاصی دارد. از آخر ماه می تا اویل جولای شبها در این شهر روشن هستند ولی شب سپید واقعی از 11 ژوئن تا 2 جولای (21 خرداد تا 11 تیر ماه) ادامه دارد.

علی رغم وجود مشکلات در این فصل از سال در شهر سن پترزبورگ به دلیل ازدحام گردشگر اعم از کمبود و گرانی هتل و غیره هیچ کدام از این مسائل باعث نمی شود که عاشقان این شهر از سفر به روسیه و لذت بردن از پدیده شب های سفید منصرف شوند. در طول شب های سفید سن پترزبورگ تقریبا هر شب گردشگران تور روسیه می توانند شاهد برگزاری انواع جشن ها باشند.

آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ

آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ

تقریبا هر شب اپرا، باله و کنسرت های کلاسیک در سالن تئاتر این شهر برگزار می شود. این مراسمات معمولا بعدازظهر از ساعت ۱۷ یا ۱۸ به بعد شروع می شوند ولی ممکن است بعضی اوقات ساعت ۱۲ یا ۱۴ بعدازظهر نیز اجرا شوند. معمولا بلیت های این مراسم دو ماه قبل از شروع فصل گردش به دلیل بالا بودن متقاضی به پایان می رسد. بسیاری از کنسرت ها در این فصل در فضای باز برگزار می شود که بسیار برای گردشگران تور روسیه لذت بخش می باشد.

آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ

آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ

علاوه بر برنامه های رقص و موسیقی شبانه و آتش بازی ها و اجراهای زنده، مراسم باز شدن پل های متحرک نیز بسیار جذاب و دیدنی است. همچنین کارناوال ها و فستیوال های بسیاری در شب های سفید سن پترزبورگ برگزار می شود که بیشتر در حومه پترهوف به اجرا گذاشته می شود. در این کاناوال ها بازیگران با پوشیدن لباس کاترین و پتر، وقایع تاریهی را نشان می دهند. این فستیوال در فضای باز انجام می شود. همچنین در محوطه میدان کاخ، ستاره های هنری مراسم موسیقی برگزار می کنند.

آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ

نقطه اوج مراسم هنری و تفریحی این شهر در شب های سفید مراسم بادبان های سرخ می باشد که بزرگ ترین گردهمایی سالانه شهروندان سن پترزبورگ و گردشگران تور روسیه می باشد. این مراسم که توسط شهرداری سن پترزبورگ برگزار می شود هر ساله پس از جنگ جهانی دوم به بهانه برگزاری جشن پایان مدارس اقدام آتش بازی های بسیار دیدنی می کند که طرف داران بسیاری دارد.

آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ

آسمانی سپید در دل شب سیاه؛ سن پترزبورگ

تاثیر پدیده ی شب های سفید روسیه روی مردم چیست؟

اگر چه شب های سفید روسیه و شهر سن پترزبورگ واقعا زیباست و مردم زیادی از سراسر دنیا را به خود جذب می کند اما تاثیرات منفی آن را روی زندگی مردم این شهر نباید نادیده گرفت. روشنایی روز و نبود تاریکی در شب، باعث بروز کم خوابی در ساکنان بومی شهر شده است. با وجود این، مردم شهر سعی می کنند تا از این فرصت استفاده کنند و در شب های سفید سن پترزبورگ، به پیاده روی های طولانی در خیابان های خلوت شهر بپردازند.





:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: