نکاتی که راجع به روسیه نمی دانستید!
نوشته شده توسط : آدراپانا

نکاتی که راجع به روسیه نمی دانستید!

تصمیم برای سفر، آشنایی با دیدنی ها و یا آشنایی با غذاهای خوشمزه ی مقصدتان کافی نمی باشد. هر کشوری نکات مهمی دارد که می تواند جزوی از فرهنگ آن منطقه باشد و دانستن آنها به داشتن سفری خوب به شما کمک کند.


مطالب مرتبط: سفر به روسیه و دانستنی های آن


1. کافه Ziferblat رایگان در روسیه

این کافه در سپتامبر ۲۰۱۱ شروع به کار کرد و اکنون ۴ شعبه در سراسر دنیا دارد. در آنجا می‌توانید بعد از کار یا در اوقات فراعت غذا یا قهوه رایگان بخورید و فقط براساس زمانی که آنجا هستید پول بپردازید. هدف این کافه فراهم کردن مکانی راحت مانند خانه است.

 

2. بایدها و نبایدها و خرافات مردم روسیه

فقط بچه‌ها و افراد متاهل می‌توانند گوشه‌ی میز بنشینند. اگر مجردها گوشه‌ی میز بنشینند به مدت ۷ سال ازدواج نمی‌کنند(یا ازدواج موفقی نخواهند داشت). باید به تعداد گل‌ها در دسته‌ی گل دقت کنید زیرا تعداد فرد برای مراسم عزاداری است و تعداد زوج برای مراسم شادی است. برخی تصور می‌کنند اگر کسی در خانه سوت بزند وضع مالی خانواده افت می‌کند. همچنین خرافات بسیار عجیب دیگری نیز وجود دارد.

 

3. راه فرار از ترافیک روسیه

در مسکو همیشه ترافیک وجود دارد و ثروتمندان آمبولانس اجاره کرده و از آن برای تردد در شهر استفاده می‌کنند.

 

4. شهرهای ناشناخته ی روسیه

شهرهای ممنوع الورودی در روسیه وجود دارد که فقط افراد خاصی اجازه ورود به آن را دارند. ممکن است این منطقه تاسیسات نظامی، هسته‌ای، علمی یا منطقه‌ی مرزی باشد. ورود به برخی از شهرها برای همه‌ی شهروندان روسیه آزاد است اما برخی دیگر نیاز به مجوز دارند. ۴۴ شهر ممنوع‌الورد وجود دارد که ۱۵ شهر آن هنوز نام و محل آن‌ها مشخص نیست.

 

5. پیتر سوم، موشی را اعدام کرد

پیتر سوم در سال ۱۷۶۲ به مدت ۶ ماه بر روسیه حکومت کرد. هنری ترویات (Henri Troyat) در بیوگرافی پیتر سوم می‌نویسد او آنقدر سربازهای اسباب‌بازیش را دوست داشت که وقتی موش سر یکی از آن‌ها جوید آن موش را اعدام کرد. برای این کار چوبه‌دار مینیاتوری درست کردند و بعد از سه روز موش در ملا عام اعدام شد.

 

6. زبانی منقرض شده

زبان Ter Sami در Kola Peninsula تقریبا منقرض شده است. این زبان تا قرن ۱۹، ۴۵۰ متکلم داشت اما با پایان قرن ۲۰ تنها ۶ نفر و تا سال ۲۰۱۰ تنها دو فرد پیر به این زبان صحبت می‌کردند.

 

7. جرایم عجیب رانندگی

براساس قانون راهنمایی و رانندگی روسیه رانندگی با ماشین کثیف جرم محسوب می‌شود و راننده‌ی خاطی به ویژه اگر پلاک ماشین گلی و کثیف باشد، باید جریمه شود.

 

8. زیباترین متروی دنیا در مسکوی روسیه

سیستم متروی مسکو یکی از معماری‌های بی‌نظیر دنیا است. نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها و موزاییک‌هایی که استفاده شده‌اند بسیار زیبا هستند و این مترو یکی از چشمگیرترین سیستم‌های حمل‌ونقل است. هنگامی که در سال ۱۹۳۵ این مترو شروع به کار کرد دارای ۱۱ ایستگاه و ۷ مایل بود که همگی در یک خط قرار داشتند، اما اکنون دارای ۲۰۰ ایستگاه است و در سه سال آینده ۳۵ ایستگاه جدید و ۷۵ مایل دیگر به آن اضافه خواهد شد. متروی مسکو یکی ار زیباترین مکان هایی است که باید در طول روسیه از آن بازدید کنید.

 

9. رستوران دو قلوها

مردم روسیه تمایل دارند در رستوران‌های خاص غذا بخورند و رستوران ستاره‌های دوقلو (Twin Star restaurant) یکی از آن‌ها است که کارکنان آن فقط دوقلوها هستند. موسس این رستوران با الهام از فیلم Kingdom of Crooked Mirrors در سال ۱۹۶۴ این رستوران را تاسیس کرد. در اینجا اگر بخواهید غذای اروپایی، روسی، تایلندی یا برگر بخورید، دوقلوهای مجزایی هر کدام را سرو می‌کنند.

 

10. لبخند در روسیه اهمیت و معنای زیادی دارد

در روسیه لبخند امری شخصی است و لبخند زدن به غریبه‌ها قابل‌قبول نیست. فروشنده‌ها هرگز لبخند نمی‌زنند. آن‌ها فقط به کسانی که دوست دارند یا می‌خواهند با آن‌ها آشنا شوند لبخند می‌زنند اما هنگام لبخند دندان‌هایشان را نشان نمی‌دهند. اگر کسی بدون دلیل لبخند بزند از نظر آن‌ها مشکوک است. یادتان باشد در طول تور روسیه، به غریبه ها لبخند نزنید.





:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: