10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی
نوشته شده توسط : آدراپانا

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

نشریه‌ی خبری مک لین کانادا، اخیراً اطلاعاتی را منتشر کرده است که این اطلاعات، نسبت دانشجویان خارجی را که در اولین سال کلاس‌های دوره‌ی کارشناسی در دانشگاه‌های کانادا در سال 2016 ثبت‌نام کرده‌اند، نشان می‌دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این 10 دانشگاه کانادا بیشتر آشنا شویم.


مطالب مرتبط: دانشگاه های معتبر کانادا


10. دانشگاه واترلو

این دانشگاه در شهر واترلو در ایالت انتاریو واقع است که یکی از قطب‌های اصلی علمی و مهندسی نوآوری در کشور کاناداست. شهرت این دانشگاه به‌واسطه‌ی Velocity Garage، یعنی بزرگ‌ترین مرکز آزاد تجاری جهان و همچنین به دلیل طرح‌های آموزش جمعی آن برای مقاطع دانشگاهی است. آخرین داده‌ها حاکی از آن هستند که بیش از 19800 دانشجو در این طرح مشارکتی شرکت کرده‌اند و به‌واسطه‌ی آن از نرخ اشتغال 86 الی 99.9 درصدی در طی سال‌های اخیر بهره‌مند شده‌اند. با توجه به این نتایج، اینکه دانشگاه واترلو کماکان انتخاب دانشجویان خارجی باشد، جای تعجب ندارد!

رشته‌های معروف این دانشگاه: آمار و علوم کشاورزی، مهندسی، معماری، نانوتکنولوژی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

9. دانشگاه جزیره‌ی پرنس ادوارد

این دانشگاه در شارلوت تاون واقع است که به‌ دلیل خیابان‌های تاریخی، پارک‌های عمومی، کافه‌ها و گالری‌های هنری‌اش بسیار معروف است. این دانشگاه، تنها دانشگاه پرنس ادوارد است و شامل چهار دانشکده‌ی هنر، علوم، آموزش و دامپزشکی می‌باشد. درصد دانشجویان خارجی که در دانشگاه پرنس ادوارد ثبت‌نام کرده‌اند در سال‌های اخیر افزایش‌یافته است که بیشتر آن‌ها از کشورهای چین، نیجریه، آمریکا و برزیل هستند. دانشجویانی که این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می‌کنند می‌توانند از مزیت کلاس‌های کوچک‌تر (از حیث تعداد) و درعین‌حال سطح آموزش جهانی آن بهره‌مند شوند.

رشته‌های معروف این دانشگاه: آموزش، علوم تغذیه، علوم دامپزشکی، علوم کامپیوتر

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

در کوتاه ترین زمان، ویزای کانادا دریافت کنید!

ویزای 5 ساله کانادا

8. دانشگاه کیپ برتون

این دانشگاه که قبلاً با نام کالج دانشگاه کیپ برتون شناخته می‌شد، در استان آتلانتیک ایالت نوا اسکوشیا واقع‌شده است. کیپ برتون یکی از پنج دانشگاه کشور کاناداست که ارائه‌دهنده‌ی مدرک کارشناسی در رشته‌ی علوم بهداشتی (بهداشت عمومی) بوده و اخیراً بالاترین درصد دانشجویان بومی در هر موسسه‌ای از منطقه را داشته است. این دانشگاه بر توانایی‌اش در ارائه‌ی فرصت‌های بیشتر به دانشجویان برای تعامل با اساتید و نیز قرار گرفتن در میان برترین دانشگاه‌ها از حیث آمادگی شغلی در رده‌بندی نشریه مک لین در سال 2017 تأکید داشته و آن را برگ برنده‌ی خود می‌داند.

رشته‌های معروف این دانشگاه: فناوری مهندسی، آموزش، بهداشت عمومی، پرستاری، فرهنگ سلتی و گیلیک (زبان اسکاتلندی)

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

7. دانشگاه کبک مونترال

دانشگاه کبک از طریق شش دانشکده و یک مدرسه‌ی مدیریت به بیش از 43 هزار دانشجو خدمات ارائه می‌کند. از این تعداد دانشجو، بیش از 3559 نفر از آن‌ها از 96 کشور دیگر هستند. این دانشگاه به دلیل واقع‌شدن در کلان‌شهر مونترال، بیش از 300 طرح درس را از طریق بزرگ‌ترین شبکه‌ی دانشگاهی در سراسر ایالت ارائه می‌دهد. دانشگاه کبک برای دانشجویان خارجی فرانسوی‌زبان، امکان حضور در کلاس‌هایی را که زبان اصلی آن‌ها فرانسه است، فراهم می‌کند. دو ایستگاه مترو در محوطه‌ی دانشگاه وجود دارد و معنایش این است که در زمستان، به‌سختی می‌توانید از دانشگاه خارج شوید!

رشته‌های معروف این دانشگاه: كايروپراكتيك، مطالعات انسان‌های اولیه، علوم دریایی، جنگلداری، موزه شناسی، علوم کامپیوتر، روانشناسی، مدیریت

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

6. دانشگاه دال هاوزی

این دانشگاه که با نام دانشگاه دال نیز شناخته می‌شود، بزرگ‌ترین دانشگاه در آتلانتیک کانادا بوده و پذیرای بیش از 3000 دانشجوی خارجی از بیش از 115 کشور دنیاست. این دانشگاه که در مرز جنوبی و تاریخی هالی فاکس نوا اسکوشیا قرار دارد، در سال 1818و به‌عنوان یک موسسه‌ی علمی برای همه‌ی طبقات اجتماعی در مقطع پس از دبیرستان تأسیس شد. دال، این رویکرد را از طریق تأکید جامع و میان‌رشته‌ای و نیز ارتباطات قوی با جامعه‌ی محلی حفظ کرده است. به‌واسطه‌ی مرکز تحقیقات اختصاصی دانشگاه دال هاوس در حوزه‌ی بهداشت و پرستاری، امر پژوهش در این دانشگاه یک اولویت می‌باشد که بر تحقیقات جمعی درزمینه‌ی بهداشت و همچنین شیوه‌های کاری متمرکز است. این دانشگاه که دارای 50 کرسی پژوهشی قابل‌توجه است، به مقوله‌ی تدریس نیز توجهی ویژه دارد.

رشته‌های معروف این دانشگاه: پزشکی، مهندسی، حقوق، مدیریت، معماری، علوم،تجارت کشاورزی، هنر و علوم اجتماعی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

5. دانشگاه سنت ماری

این دانشگاه نیز در هالی فاکس نوا اسکوشیا واقع‌شده و با ویژگی کلاس‌های کوچک، کار جمعی و طرح‌های معتبرش شناخته می‌شود. دانشگاه سنت ماری، دارای یک جامعه‌ی بین‌المللی بسیار قوی می‌باشد که چنین مشارکتی را با همکاری بیش از 40 موسسه در 25 کشور که دو دانشگاه از کشور چین را نیز شامل می‌شود، ایجاد کرده است. به‌واسطه‌ی یکی از همین مشارکت‌ها، دانشجویان دانشگاه Normal University Zhuhai در پکن می‌توانند مدرک لیسانس تجارت را از مدرسه‌ی تجاری Sobeys دانشگاه سنت ماری اخذ کنند. مرکز بین‌الملل دانشگاه سنت ماری مکانی را برای افزایش اطلاعات دانشجویان خارجی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند که مهارت ارتباطات اجتماعی‌شان را در جامعه‌ی محلی بهبود دهند.

رشته‌های معروف این دانشگاه: تجارت، نجوم، شیمی، تحقیقات توسعه‌ی بین‌المللی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

4. دانشگاه تورنتو

بر اساس رده‌بندی مک لین، دانشگاه تورنتو یکی از محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان خارجی در کشور کاناداست. این دانشگاه امسال در میان 50 دانشگاه برتر جهان و به‌عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته‌ی علوم کامپیوتر از نگاه نشریه‌ی تایمز قرار گرفت. دانشگاه تورنتو دارای جامعه‌ی عظیمی بالغ بر 90 هزار نفر متشکل از دانشجویان داخلی و خارجی می‌باشد و آمار نشان می‌دهد که تعداد پذیرش دانشجوی خارجی در این دانشگاه در سال 2017، 20 درصد افزایش یافته است. این دانشگاه همچنین توانست عنوان نوآورترین دانشگاه کانادایی را در رده‌بندی رویترز از میان 100 دانشگاه نوآور جهان به خود اختصاص دهد.

رشته‌های معروف این دانشگاه: معماری، تجارت، پزشکی، مهندسی، آموزش، بهداشت عمومی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

3. دانشگاه بیشاپ

دانشگاه بیشاپ در کبک، علی‌رغم کوچک بودنش، از  بهترین مؤسسات آموزش دانشگاهی در کشور کاناداست. این دانشگاه در حومه‌ی شرقی و زیبای شهر شربروک کبک واقع‌شده است که عمدتاً انگلیسی‌زبان بوده و دارای فرهنگ و روحیه‌ی جمعی بسیار قوی می‌باشد. بیشاپ با داشتن دانشجویانی که به جامعه‌ی متحد و صمیمی آن اشاره می‌کنند، برای دومین سال متوالی، رتبه‌ی نخست را در میان دانشگاه‌ها درزمینه‌ی رضایت دانشجویی به خود اختصاص داد. مایکل گلدبلوم، رئیس این دانشگاه می‌گوید که ” بیشاپ جایی نیست که شما بتوانید در پشت آن پنهان شوید،؛ بیشاپ هویت و مأموریتی مشخص دارد که همان تمرکز بر دانشجویان است”. پس اینکه دانشجویان خارجی تصمیم می‌گیرند که به این خانواده‌ی سلطنتی! ملحق شوند جای تعجب ندارد.

رشته‌های معروف این دانشگاه: هنرهای آزاد، تجارت، عصب‌شناسی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

2. دانشگاه مک گیل

این دانشگاه در رده‌بندی نشریه‌ی مک لین در  سال 2018 به‌طور هم‌زمان، هم در جایگاه دومین دانشگاه بین‌المللی در سطح کارشناسی و هم در جایگاه برترین دانشگاه پزشکی قرار گرفت. دانشگاه مک گیل در طول سال‌ها، به یک مرکز آموزشی و پژوهشی تبدیل شد و از منظر بین‌المللی، به دلیل رتبه‌ی برترش در رشته‌های پزشکی، مهندسی و حقوق یک دانشگاه معروف است. این دانشگاه در قلب شهر شلوغ مونترال یعنی شهری که امسال “بهترین شهر دانشجویی جهان” نامیده شده و از نظر فرهنگی بسیار متنوع است، قرار دارد و دانشجویانی از 140 کشور مختلف جهان در آن تحصیل می‌کنند و این دانشگاه نیز با هدف تأمین مالی نوآوری‌ها، فرصت‌های کاری در ازای پرداخت پول و بورسیه‌ها را به دانشجویان اعطاء می‌کند. اخیراً، پیتر ژو هوا فو، فارغ‌التحصیل چینی دانشگاه مک گیل، 12 میلیون دلار را به دانشگاه اعطاء کرد و انجمن ژو هوا فو را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مدرسه‌ی معماری با تمرکز بر دانشجویان چینی ایجاد نمود.

رشته‌های معروف این دانشگاه: پزشکی، حقوق، موسیقی، دندانپزشکی، مهندسی، مدیریت

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

1.دانشگاه بریتیش کلمبیا

این دانشگاه با 31 درصد، بیشترین میزان از دانشجویان خارجی سال اولی در سال 2016 را دارا بود. دانشجویان این دانشگاه از 162 کشور از سراسر جهان برای تحصیل در بیش از 200 رشته در مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و ادامه‌ی تحصیل به این دانشگاه آمدند. برخی از دانشجویان دوره‌ی کارشناسی ممکن است به سبب بزرگی دانشگاه بریتیش کلمبیا که وسعت آن دو محوطه‌ی دانشگاهی در شهرهای ونکوور و کلونا را در برمی‌گیرد، مبهوت شوند. مدیریت دانشگاه به‌طور مداوم از طریق افزودن فضاهای یادگیریِ دانشجو-محور به این نگرانی توجه و واکنش نشان می‌دهد و از طریق تعامل با شهرداری‌های نزدیک به‌عنوان شرکای جامعه، گزینه‌های بیشتری را در دسترس دانشجویان می‌گذارد. دانشجویان علاوه بر بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین امکانات، می‌توانند از بهترین چشم‌اندازهای طبیعی موجود در محوطه‌های دانشگاه مثل پارک گیاهی و پیاده‌روهای پارک Pacific Spirit Regional لذت ببرند.

رشته‌های معروف این دانشگاه: تجارت، علوم، پزشکی، فیلم، حقوق

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

10 دانشگاه کانادا با بیشترین تعداد دانشجوی خارجی

فرم ارزیابی آنلاین اخذ ویزای تحصیلی کانادا (رایگان)

با تکمیل فرم در چند ثانیه، شرایط شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا توسط کارشناسان ما بررسی خواهد شد.

تکمیل فرم ارزیابی ویزای تحصیلی کانادا





:: بازدید از این مطلب : 478
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: