تحصیل در گروه پزشکی در کانادا
نوشته شده توسط : آدراپانا

تحصیل در گروه پزشکی در کانادا

امکان تحصیل در دوره پزشکی در کانادا برای متقاضیان بین المللی وجود دارد ولی با توجه به ظرفیت کم دانشگاه های کانادا ورود به رشته پزشکی کانادا دشوار می باشد. برای آشنایی با شرایط تحصیل در رشته های پزشکی، در ادامه با آدراپانا همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای تحصیلی کانادا


برای ورود به دوره پزشکی باید متقاضی دارای مدرک لیسانس یا معادل آن بوده و در آزمون پزشکی شرکت کند. (لیسانس شیمی، لیسانس زیست و رشته های مرتبط).

۱۷ دانشگاه در کانادا دوره های پزشکی در کانادا (شامل داروسازی و دندانپزشکی) را ارايه می کنند. گذراندن آزمون ام کت (Medical College Admission Test (MCAT یکی از پیش شرط های ورود به دوره پزشکی در کانادا خواهد بود. اولین مدرک کاری پزشکی در کانادا MD نام دارد. دوره رزیدنتی را Post-MD می نامند.

اخیرا بسیاری از متقاضیان کانادایی نیز با توجه به ظرفیت های بسیارمحدود و رقابت بیش از حد برای ورود به دوره ها، تصمیم گرفته اند که در کشورهای دیگر از جمله امریکا یا اروپا رشته های گروه پزشکی را بخوانند. اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی دارید این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

تحصیل در گروه پزشکی در کانادا

لیست دانشگاه هایی که دوره پزشکی در کانادا را ارائه می دهند به شرح زیر است:

دانشگاه مموریال، دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه لاوال، دانشگاه شربروک، دانشگاه مگیل، دانشگاه اتاوا، دانشگاه کوینز، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مکمستر، دانشگاه لیکهد، دانشگاه وسترن، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال.

در کوتاه ترین زمان، ویزای کانادا دریافت کنید!

ویزای 5 ساله کانادا

دندانپزشکی در کانادا

به طور کلی برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا متقاضی باید دوره لیسانس ۱ تا ۳ ساله را گذرانده باشد و هم چنین در آزمون ورودی دندانپزشکی در کانادا یا همان آزمون  Dental Aptitude Test DAT قبول شوند تا بتواند در یکی از دوره های (DMD) (Doctor of Dental Medicine) یا (DDS) (Doctor of Dental Surgery) وارد شوند. برای ورود به دوره فوق لیسانس دندانپزشکی در کانادا باید متقاضی دارای مدرک DDS یا DMD بوده و برای ورود به دوره دکتری دندانپزشکی در کانادا متقاضی باید دارای مستر دندانپزشکی باشد.

لیست دانشگاه هایی که دوره دندانپزشکی در کانادا را ارائه میدهند به شرح زیر است:

دانشگاه لاوال، دانشگاه مگیل،  دانشگاه تورنتو، دانشگاه مکمستر، دانشگاه وسترن، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال، دانشگاه نوااسکوشیا

تحصیل در گروه پزشکی در کانادا

تحصیل در گروه پزشکی در کانادا

دندانپزشکی در کبک

برای کار به عنوان دندانپزشک در کانادا (به جز کبک) باید عضو سازمان مربوطه شده باشید یا در پروسه رجیستر شدن قرار گرفته باشید.

عضویت در سازمان دندانپزشکی کانادا (National Dental Examining Board of Canada (NDEB

پرستاری در کانادا

نحوه پذیرش دوره لیسانس پرستاری در کانادا معمولا به شکل دوره های عادی بوده به جز اینکه در مقطع فوق لیسانس پرستاری درکانادا و دکترای پرستاری در کانادا دانشگاه های هراستان از متقاضی میخواهند که پیش از ارائه درخواست پذیرش دوره پرستاری، از انجمن پرستاری هر استان نامه تايبدیه در مورد مدرک تحصیلی خود دریافت کنند و یا عضو انجمن رجیستر شده پرستاران در کانادا شده باشد و ۱ تا ۲ سال سابقه کار داشته باشد.

برخی از دانشگاه ها دوره های آمادگی پرستاری را نیز برگزار میکنند که به متقاضی این انکان را میدهد که دروس پیش نیاز را بگذراند. هم چنین، امکان ادامه تحصیل در دوره ی پرستاری در کالج های کانادا هم وجود دارد.

تحصیل در گروه پزشکی در کانادا

لیست دانشگاه هایی که دوره پرستاری در کانادا را ارائه میدهند به شرح زیر است:

دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه لاوال، دانشگاه شربروک، دانشگاه مک گیل، دانشگاه اتاوا، دانشگاه کوینز، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک مستر، دانشگاه لیکهد،دانشگاه وسترن، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال، دانشگاه وینزور، دانشگاه رایرسون، دانشگاه یورک، دانشگاه لورانتین Laurentian

برای کار به عنوان پرستار در کانادا (به جز کبک) باید عضو سازمان نظام پرستاری کانادا شده باشید یا در پروسه رجیستر شدن قرار گرفته باشید.

چطور در سازمان پرستاری کانادا عضو شوم؟ عضویت در سازمان نظام پرستاری کانادا

پرستاری در کبک

اگر در استان کبک هستید و قصد دارید به عنوان پرستار فعالیت کنید باید در L’Ordre des infirmières et infirmiers du Québec که نظام پرستاری کبک هست عضو شوید، برای کسب اطلاعات بیشتر نحوه عضویت در نظام پرستاری کبک را مطالعه کنید.

داروسازی در کانادا

حهت تحصیل در رشته داروسازی در کانادا، متقاضی تحصیل در کانادا باید ابتدا وارد دوره عمومی در مقطع تحصیلی لیسانس یا دوره های معادل فوق دیپلم شود  که در این دوره دروس شیمی و بیولوژی و زبان و ریاضی را با نمره بالای ۷۵٪ گذرانده و سپس در آزمون ورودی رشته داروسازی در کانادا یا همان آزمون Pharmacy College Admission Test- PCAT شرکت کرده و قبول شود. این تست ورودی رشته دارو سازی در کانادا شامل ۲۳۲ سوال تستی و نوشتن یک متن می باشد. جدول زمانی و نجوه ثبت نام آزمون ورودی دارو سازی در کانادا را در سایت پیرسون بیابید.

تحصیل در گروه پزشکی در کانادا

لیست دانشگاه هایی که دوره داروسازی در کانادا را ارائه میدهند به شرح زیر است:

دانشگاه دالهاوزی، دانشگاه مموریال، دانشگاه لاوال، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه ساسکچوان، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه کلگری، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال، دانشگاه واترلو

پس از فارغ التحصیلی در رشته دارو سازی قصد دارید در کانادا دارو ساز شوید؟ باید این شرایط را داشته باشید.

۱- داشتن لیسانس داروسازی

۲-قبولی در آزمون جامع کشوری Pharmacy Examining Board of Canada

۳- تجربه عملی در رشته داروسازی از طریق کارورزی

۴- دانش خوب و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی

تحصیل در گروه پزشکی در کانادا

تحصیل در گروه پزشکی در کانادا

اگر علاقمند به تحصیل در هر یک از رشته های پزشکی هستید، ما شما را دعوت به اقدام از طریق روش بسیار مناسبی می نماییم. در دوره لیسانس برای شما پذیرش دریافت خواهد شد و با گذراندن این دوره ضمن گرفتن مدرک لیسانس در رشته دلخواه، برای آزمون ورودی در کانادا آماده شده و پس از دریافت لیسانس در کانادا، می توانید وارد دوره اصلی رشته تان در کانادا خواهید شوید.





:: بازدید از این مطلب : 492
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: