محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا
نوشته شده توسط : آدراپانا

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

موسسات کانادایی با توجه به بودجه، انتظارات و سایر شرایط فردی شما می توانند برای شما محل های اقامت مختلفی را داخل یا خارج از پردیس دانشگاهی فراهم کنند.

اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید و قصد تحصیل در کانادا را دارید، اولین مکانی که باید برای اقامتگاه به دنبال آن بگردید، اداره یا وب سایت دانشجویان بین المللی کالج یا دانشگاهی است که در آن حضور دارید. در ادامه با آدراپانا همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای همراهی جهت تحصیل در کانادا


در کوتاه ترین زمان، ویزای کانادا دریافت کنید!

ویزای 5 ساله کانادا

انواع اصلی محل های اقامت

اقامتگاه های استاندارد برای دانشجویان بین المللی به 4 نوع رایج تقسیم می شوند.

 1. اقامتگاه های دانشجویی: خوابگاه یا خانه های شهری

برخی موسسات برای دانشجویان خود اقامتگاه هایی در داخل یا نزدیک پردیس دانشگاه فراهم می کنند. خوابگاه ها معمولا ساختمان های بزرگی هستند که دانشجویان بسیاری را در خود جای می دهند، در حالیکه خانه های شهری جدا از هم هستند و معمولا سه تا 6 دانشجو را در خود جای می دهند.

خوابگاه ها دارای ناحیه ای مشترک برای تفریح و سرگرمی، آشپزی و  ورزش و همچنین سرویس بهداشتی و حمام های مشترک هستند. در این خوابگاه ها یک یا بیش از یک نفر در هر اتاق حضور دارند و به طور مستقیم توسط خود دانشگاه یا کالج مدیریت می شوند. خوابگاه ها اغلب گزینه ای هستند که به دانشجویان سال اول کالج ها و دانشگاه ها پیشنهاد می شوند.

خانه های شهری معمولا حاوی سه یا 6 اتاق تک نفره (بدون هم اتاقی) هستند و طبقه ی اصلی شامل آشپزخانه و هال می باشد. این نوع از اقامتگاه ها معمولا برای دانشجویان سال دوم تا چهارم دانشگاه ها و دانشجویان ارشد و دکترا رزرو می شوند.

در هر دو مورد، این نوع از اقامتگاه ها ممکن است شامل یک کافه تریا یا سالن غذاخوردی در اطراف باشد که دانشجویان بتوانند غذای روزانه ی خود را در آنجا بخورند یا اینکه خوابگاه نزدیک یک غذاخوری داخل یا خارج از پردیس دانشگاه می باشد. هر دو گزینه ممکن است شامل امکاناتی همانند گرما، آب گرم و اینترتت نیز باشند یا اینکه با قیمت کم ارائه شوند.

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

2. آپارتمان های اشتراکی یا مالکیت مشترک خارج از محوطه ی دانشگاه

آپارتمان های اشتراکی خارج از پردیس برای دانشجویان در یک اتاق تک نفره در یک هال همراه با یک یا دو هم اتاقی دیگر ارائه می شوند.  همانند خانه های شهری (بالا) این آپارتمان ها اغلب شامل اتاق های تک نفره با یک هال همراه با یک آشپزخانه ی استاندارد، سرویس بهداشتی و اتاق غذاخوری  می باشند.

مهم: همه ی موسسات کانادا نمی توانند به شما در یافتن خانه های خارج از پردیس کمک کنند. در این موارد، موسسه ممکن است شما را به یک یا تعدادی آژانس معرفی کند یا اینکه  خودتان با تحقیق و تماس با سرویس های انجمن های اطراف خانه ای بیابید.

هزینه های خانه های خارج از پردیس مخصوصا در شهرهای بزرگ همانند ونکوور، تورنتو و مونترآل به طور چشمگیری متغیر است.

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

3. اقامتگاه های خانگی (Homestay) / خانواده های میزبان دانشجویان

اقامت با یک خانواده ی میزان می تواند به شما حس بودن در خانه و امنیت را هنگام ورود و شروع زندگی جدید خود در کانادا به همراه داشته باشد. خانواده های میزان معمولا یک اتاق تک نفره ی شخصی ارائه می کنند و هر روزه یک تا سه وعده سرو کرده و دسترسی به اینترنت دارند.

یک خانواده ی میزبان همچینین می توانند به سوالات شما درباره ی شهر پاسخ دهند و فرهنگ و رسوم کانادا را به شما معرفی کنند و زمان غذا را با شما سپری کنند. اقامتگاه های اشتراکی گزینه ی دیگری می باشند و به صورت اتاق های تک نفره (بدون وعده ی غذایی) در دسترس هستند. دانشجویانی که در اقامتگاه های خانگی زندگی می کنند اید انتظار 30 تا 50 دقیقه راه با اتوبوس یا قطار را برای رسیدن به موسسه ی خود داشته باشند. این زمان در کانادا یک زمان رفت و برگشت عادی می باشد.

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

4. آپارتمان های اجاره ای با یا بدون اثاثیه

با استفاده از وب سایت هایی همانند Airbnb، Craigslist، HouseTrip و یا Wimdu روش های امن بسیاری برای یافتن یک آپارتمان اجاره ای موقتی با اثاثیه در هنگام ورود به کانادا وجود دارد. این آپارتمان ها معمولا آپارتمان های اجاره ای خصوصی با اثاثیه هستند. مطمئن شوید که نظرات در مورد هر آپارتمان اجاره ای را بخوانید و بازخورد سایر مهمانانی که قبلا در آنجا بوده اند را کنترل کنید.

اجاره ی یک آپارتمان بدون اثاثیه نیز امکان پذیر است اما برای دانشجویان بین المللی که برای بار اول به کانادا می آیند، جستجو دشوار است.

مواردی که باید بدانید:

  • جستجو برای محل زندگی را زودتر شروع کنید.

هنگامی که نامه ی پذیرش خود را دریافت کردید، بسیاری از موسسات پکیج پیشنهادی قبل از خروج (pre-departure Orientation Package) که شامل انواع محل های اقامت است، ارسال می کنند. این گزینه ها اغلب در وب سایت، بروشور و سایر موارد تبلیغاتی موسسه لیست شده اند و به این دلیل باید قبل از هر ارائه ی هر درخواست رسمی برای تحصیل در یک موسسه آنها را مورد بررسی و مقایسه قرار گیرند.

هنگامی که آماده ی ثبت نام و پرداخت برای اقامتگاه شدید، برای محل اقامت اقدام کنید. اکثر اقامتگاه های خانگی و گزینه های آپارتمانی با کیفیت چهار تا هشت هفته قبل از تاریخ ورود مخصوصا در زمان های اول همانند آگوست تا سپتامر پر می شوند.

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

  • برنامه های غذایی

بسیاری از دانشجویانی که در پردیس زندگی می کنند برای خود برنامه ی غذایی نیز انتخاب می کنند. این برنامه های غذایی از پیش باید پرداخت شوند و یک روش منعطف و بهینه از نظر هزینه برای حضور در کافه تریاها و رستوران ها می باشد.

  • خدمات رفاهی

در برخی خوابگاه ها خدماتی همانند آب گرم، برق و خدمات روز افزون اینترنت  نیز ممکن است در بر گرفته شوند یا نشوند و یا تخفیف داده شوند. قبل از تعهد به اقامتگاه خود همه ی هزینه های اضافی یا پیش بینی نشده را شناسایی کنید.

  • نیازهای خاص دسترس پذیری

دانشجویانی که دارای نیازهای خاص دسترس پذیری هستند باید از قبل با مدرسه تماس بگیرند و در برخی موارد برای سرویس ها و اقامتگاه های خاص ثبت نام کنند.

  • چه زمانی جا به جا شویم؟

زمان کافی برای آشنا شدن با محیط اطراف و تاسیسات پردیس را داشته باشید. اگر در تابستان به کانادا می آیید، در جریان باشید که در بسیاری از پردیس ها؛ خوابگاه ها تا هفته ی اول سپتامبر بسته هستند و بسیاری از دانشجویان هنوز در تعطیلات خواهند بود. به این دلیل بهتر است زودتر برسید اما نه آنقدر زود که احساس جدا شدگی پیدا کنید.

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

  • امضای قرارداد اجاره

هنگام اجاره ی یک آپارتمان اشتراکی ممکن است از شما خواسته شود که قرارداد اجاره را امضا کنید. یک قرارداد معمولا شش ماهه تا 1 ساله می باشد.

  • سپرده

از شما همچنین ممکن است خواسته شود که هزینه ی اجاره+ تسهیلات رفاهی (برق و آب)+ اینترنت/ کابل تلویزیون به اضافه ی سپرده ای معادل با اجاره ی یک ماه را پرداخت کنید.

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

محل اقامت دانشجویان بین المللی در کانادا

نکات مهم

  • مطمئن شوید که موسسه یا نماینده ی شما، بتواند به رزرو اقامتگاه شما در کانادا کمک کند.

  • از کلاهبرداری برخی از سایت ها آگاه باشید و هرگز قبل از دیدن آپارتمان یا ملاقات رو در رو با صاحب ملک هزینه ای ارسال نکنید.

  • موسسات ممکن است محل های اقامتی در خود موسسه داشته باشند، آژانس های املاک را معرفی کنند یا انتظار داشته باشند که خود دانشجویان محلی برای اقامت بیابند. تمهیدات موسسه را تعیین کنید و فعال باشید.

  • حتما لازم نیست که اقامتگاهی معرفی شده توسط مدرسه را انتخاب کنید.

  • هر تصمیمی می گیرید، مطمئن شوید که خوابگاه یا محل اقامتی که می یابید که در آنجا احساس ایمنی و راحتی می کنید و در آنجا امکان مطالعه و موفقیت در طی دوره ای که در کانادا حضور دارید، وجود دارد.





:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 دی 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: