اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا
نوشته شده توسط : آدراپانا

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

اسکاربرو بلافز که به “بلافز” معروف است، پرتگاهی در ناحیه ی اسکاربرو، واقع در اونتاریوی کانادا می باشد. درمیان ۹ پارکی که در امتداد پرتگاه قرار دارند، پارک بلافرز تنها موردی است که به ساحل دسترسی دارد.

برای آشنایی با این پرتگاه دیدنی در تورنتو و مشاهده ی تصاویر آن، در ادامه با ما همراه باشید.


مطالب مرتبط: ویزای کانادا


اسکاربرو بلافز که بخش اعظم اسکله شرقی تورنتو را تشکیل می دهد، روی ساحل دریاچه ی اونتاریو قرار دارد. در بالاترین نقطه آن، ارتفاع به ۹۰متر بالاتر از سطح ساحل هم می رسد و یک مساحت ۱۵کیلومتری را پوشش می دهد. این منطقه برای اولین بار در سال ۱۷۹۳ نام گذاری شد. شما می توانید با سفر به این کشور از جاذبه های این مکان دیدن کنید.

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا
July 1, 2011
CARLOS OSORIO/TORONTO STAR

تاریخچه اسکاربرو بلافز

فرانسوی ها نام Les Grands Ecores یا نقاط بلند برفراز ساحل را روی این صخره ها نهادند. در نقشه ی سال ۱۷۸۸ تورنتو (رسم شده توسط الکساندر اتیکن)، این پرتگاه به عنوان زمین های بلند نام گذاری شده بود. این منطقه در سال ۱۷۹۳ توسط الیزابت سیمکو، همسر نخستین فرماندار ایالت Upper Canada یعنی جان سیمکو، با نام اسکاربرو (شهری واقع در ایالت نورث یورک شایر انگلستان) نام گذاری شد. زیرا این پرتگاه واقع شده در امتداد دریاچه ی اونتاریو، او را به یاد صخره های آهکی زادگاهش می انداخت.

او همچنین در خاطراتش ذکر کرده: “این ساحل سرسخت ظاهری همچون صخره های گچی دارد؛ اما من بر این باورم که جنس آنها تنها از ماسه ی سفید است و به قدری زیبا هستند که در فکر ساخت یک اقامتگاه تابستانی به نام اسکاربرو در آن هستیم.” این نام بعدها درسال ۱۷۹۶ روی کل شهر گذاشته شد. در همین زمان بود که به صخره ها “بلافز” می گفتند. همچنین یک مدل از بلافز در طراحی پرچم شهر اسکاربرو به کار برده شده است.

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

اسکاربرو بلافز، پیشتر در امتداد غربی ساحل دریاچه ی اونتاریو و به سمت لنگرگاه تورنتو کشیده شده بود. اما اغلب این مناطق حاشیه ی غربی توسط اعمال انفجارهایی جهت توسعه های شهری و صنعتی، مسطح شد. حتی همین آرایش موجود نیز به علت فرسایش شدید و پیوسته، به طور قابل توجهی درحال عقب روی است.بلافز امروزه محل اجتماع افراد در تمام سنین است و شامل مسیرهای پیاده روی سرگرم کننده، میز پیک نیک، منقل، محل چادر زدن، محوطه ی پارکینگ، رستوران و یک تفرجگاه ساحلی بزرگ و باشگاه قایقرانی می باشد.

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

زمین شناسی اسکاربرو بلافز

ابتدای آن از پایه ی خیابان پارک ویکتوریا در غرب شروع شده و پس از طی مسیر ۱۵ کیلومتری نهایتاً در دهانه ی نهر کوهستانی در شرق خاتمه می یابد. ارتفاع آن به ۹۰ متر هم می رسد که معادل با یک ساختمان ۲۵ طبقه است. البته این پرتگاه در غرب کشور هم کشیده می شود و پس از عبور از بین جاده ی Kingston و Queen Street East و توقف در دره ی Don ، دوباره در سمت شمالی جاده ی Davenport ادامه می یابد. همچنین این پرتگاه بخشی از ساحل دریاچه ی یخی Iroquois را که پس از آخرین عصر یخبندان تشکیل شد، دربرمی گیرد و به علت فرسایش بخشی از پرتگاه توسط دریاچه، شواهد زمین شناسی ارزشمندی از آنجا، به جا مانده است. رسوب های فرسایش یافته سپس به سمت غرب کشیده شدند و جزایر تورنتو را تشکیل دادند.

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

اسکاربرو بلافز؛ پرتگاهی دیدنی در کانادا

مشکلات احتمالی اسکاربرو بلافز

اسکاربرو بلافز، از زمان ساخته شدن کلبه هایی در حوالی این ناحیه در دهه ی ۱۹۴۰، با سرعت زیادی شروع به فرسایش نمود و این مسئله در دهه ی ۱۹۷۰ با جدا شدن قطعه ی بزرگ ۶متری از پرتگاه، شدت بیشتری یافت. مالکان و مسئولین می دانستند که این خوردگی ها حتمی است. اما چشم انداز اسکله به قدری زیبا و فریبنده بود که به استقرار در این محل ادامه دادند. حتی خانه سازی در امتداد بلافز ترقی بیشتری یافت و موجب افزایش بیشتری در سرعت فرسایش شد. در تابستان ۲۰۰۸، بلافز به قدری فرسایش یافت که یک چهارم کلبه ای که زمانی متعلق به Billy Van(بازیگر و کمدین) بود، روی صخره ها معلق شد و زنگ خطری برای مسئولین شهر تورنتو شد.

برای مقابله با مشکل فرسایش، قرار بر این شد که تخته سنگ ها به عنوان سپری برای درختان به کار روند و درختان در پایه کاشته شوند. گرچه برای قراردادن این سنگ ها و کاشت درختان لازم بود که ساحل به گونه ای باشد که امکان عبور کامیون ها در آن برای دسترسی به صخره ها فراهم باشد؛ پس بخش هایی از بلافز ازجمله پارک مذبور، بلافرز، مسطح شد. The Cathedral Bluffs که بخش تاثیرگذاری از بلافز است، نتیجه ی همین فرسایش های مداوم می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 535
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: